Samen met ons team Strategisch Vastgoedonderhoud verzorgen we renovaties en grote onderhoudsprojecten:
strategisch, resultaatgericht, planmatig én energetisch. We werken op basis van de complexstrategie, data en prognoses. Renoveren omdat het toevallig op de planning staat? Dat doen we allang niet meer. We weten precies welk onderhoud nodig is op welk moment.
In stand houden, upgraden, verfraaien en verduurzamen
Vanuit het ontwerp maken we slimme keuzes voor de uitvoering: technisch, functioneel, financieel en energetisch.
In een meerjarenonderhoudsplan worden alle werkzaamheden op elkaar afgestemd: van regulier gevelonderhoud tot interieurpakketten, van casco tot sanitair, van asbestsanering tot brandwering en veiligheid, van opbrengstoptimalisatie PV-panelen tot waterbesparende kranen. Zo borgen we de zorg voor uw vastgoed, houden we grip op de kosten en voorkomen we onnodige overlast voor bewoners.
“Huipen maakt nooit zomaar een offerte, ze maken een plan. Ze gaan altijd kijken op locatie, doen onderzoek en denken overal aan: hoe we kosten kunnen besparen, hoe de veiligheid geborgd kan worden. Als het ingewikkeld is, komen ze aan tafel met het bestuur om de diverse scenario’s uit te leggen. Zo helpen ze de VvE in het maken van doordachte keuzes voor de uitvoering.”
“Als je bewoners erop voorbereidt dat het maandag herrie-dag wordt, is er eigenlijk geen probleem. Goede communicatie is alles. En de vakmannen van Huipen zijn geen schreeuwlelijkerds of saggerijnen. Rust en vriendelijkheid, dat geeft huurders vertrouwen. Als ik langskom, voel ik dat er een goeie sfeer is, onderling en met de bewoners. Dat is ook kwaliteit.”
Alles digitaal: volledig inzicht
voor u als opdrachtgever
Alle data wordt bijgehouden in ons eigen Huipen softwaresysteem: van uitgevoerde werkzaamheden tot kwaliteitscontroles tot feedback van bewoners.
Met deze data kunnen wij voortdurend sturen op onze processen en dienstverlening. Voor u als opdrachtgever betekent het 24/7 volledig inzicht in de status van het onderhoud aan uw woningcomplexen.
Bewoners enthousiasmeren voor een renovatie of verduurzamingsmaatregelen?
Laat dat maar aan onze bewonersbegeleiders over. Hoe zou je een renovatie of groot onderhoud zelf ervaren? Dat vragen we onszelf altijd af.
Vanuit dat begrip richten wij onze bewonerscommunicatie in. We doen een intake zodat we precies weten welke vragen, zorgen en wensen er leven. En dan maken we een projectspecifiek plan voor de bewonersparticipatie. Zo krijgen we bewoners snel mee in het verhaal en bereiken we gemakkelijk de benodigde 70% goedkeuring. Als woningcorporatie heeft u daar geen omkijken naar.
Huurders zijn vaak blij als hun woning wordt opgeknapt
En blij verrast als ze daarin betrokken worden, en zelfs keuzes kunnen maken voor de uitvoering. Dat gevoel moeten we vasthouden. Onze bewonersbegeleiders zorgen daarom voor intensieve ondersteuning bij groot onderhoud. We nemen mensen aan de hand mee door het hele traject. Van de interessepeiling naar de warme opname, van de keuze uit opties voor de nieuwe badkamer of keuken tot duidelijkheid over de planning. We sluiten altijd af met een persoonlijk evaluatiegesprek. Zo garanderen we van begin tot eind de oprechte aandacht.
Het Huipen Hospitality-concept
Bewoners die tijdens een renovatie gebruik moeten maken van tijdelijk sanitair worden door ons verrast met een stukje hotelbeleving:
prettige ruimtes met lekkere zeepjes en schone handdoeken. Wij ontwikkelden dit concept om het ongemak van bewoners te verzachten en ze letterlijk even in de watten te leggen.
Het Huipen BKT F1-concept
Superstrakke BKT-renovaties, in de helft
van de tijd, met minimale overlast
In veel oude complexen zijn badkamer, keuken en toilet vroeg of laat aan vervanging toe. Een grote investering en een flinke klus, met veel overlast voor de bewoners.
Huipen ontwikkelde daarom het BKT F1-concept. Een vast team van specialisten komt in actie en in no time is de badkamer of de keuken als nieuw. Net als in de pitstop van de Formule 1.
Hoe?
Met speciale waterdichte voorzetwanden die gefixeerd en verankerd worden gemonteerd óver het bestaande tegelwerk. Hierdoor worden instabiele wanden weer stabiel en hoeken weer haaks. We voegen dus direct kwaliteit toe. Er hoeft niets te worden gesloopt, gefreesd of gejekkerd, er is geen stukadoor nodig en schade aan neven-ruimten is verleden tijd. Met dit concept optimaliseren we de kwaliteit en de economisch gevolgen in de TCO. Bovendien halveren we de doorlooptijd én de overlast voor bewoners: minder werklui over de vloer, geen lawaai, geen puin en geen stof.
Infinity Repair: een circulaire en kwalitatieve oplossing voor kozijnen
Huipen is licentiehouder van Infinity Repair, een KOMO en FSC® gecertificeerd totaalconcept waarmee kozijnen een tweede leven krijgen.
Met Infinity Repair worden alleen de aangetaste of kwetsbare delen van een kozijn vervangen. Dit gebeurt met een geprefabriceerd deelelement, vervaardigd uit hoogwaardig Accoya-hout. Een innovatieve oplossing, waarmee 75% bespaard kan worden op CO2 uitstoot en de overlast voor bewoners tot een minium beperkt kan worden.
Met visie en vakmanschap zorgen wij voor het in stand houden, verfraaien, upgraden en verduurzamen van vastgoed.
We maken graag kennis om te kijken wat we voor uw organisatie kunnen betekenen.
Klant Contact Centrum
Met één loket en een vast team kunnen wij gemiddeld 98% van de serviceverzoeken in één keer oplossen.
Dagelijks
Onderhoud en Service
80% van de disciplines in eigen huis en onze operatie dik op orde, daarmee halen we hoge scores voor onze dienstverlening én kwaliteit.
Strategisch Advies
Vastgoed
Uw vastgoed verdient de beste zorg: een doordachte onderhoudsstrategie en een duurzaam ontwerp. Ons team Strategisch Advies Vastgoed helpt u bij het ontwikkelen hiervan.